•  
    • Fenomena – A Világ, ahogy mi látjuk.
    • Fenomena – Mert Te is egy jelenség vagy.
    • Fenomena – Egyedi, mint mi, nõk, mindannyian
    • Fenomena – Nõiesen okos, okosan nõies
728 x 90

Varga Petra, aki meghódította az osztrák reklámpiacot

Az áttörést az hozta, amikor a Der Standard nevű osztrák napilapnak készítettünk reklámot. Ezt a reklámot, jóllehet csak tíz másodperc hosszú volt, rengeteg csatornán és moziban játszották, és ennek segítségével egyre inkább elfogadtak és megismertek minket az osztrák piacon is.  

Vállalkozásodban magyar művészeknek, grafikusoknak nyitod meg a teret nemzetközi  piac felé. Szeretnek minket külföldön? 

Az osztrák kreatív piac alapvetően nagyon zárt. Emiatt a friss, magyar fejből kipattant ötletek és a munkamorálunk mindenképpen olyasmi, amit szívesen fogadnak a megrendelők. Így inkább úgy fogalmaznék, hogyha megismertek minket, akkor szeretnek. Ez természetesen egy nagyfokú általánosítás, de én szeretem így érezni.  

Hogyan kerültél erre a területre? 

Közgazdászként végeztem és Európa tanulmányokat folytattam Magyarországon, Hollandiában és Németországban. A képzőművészet és a művészettörténet mindig közel állt hozzám, így amikor Bécsbe költöztünk, beiratkoztam egy maszter képzésre, amit talán kurátorképzőként tudnék a legegyszerűbben leírni. Mivel előző munkahelyemen, az Európai Szabadalmi Hivatalban kommunikációval foglalkoztam, ezért a kreatív szakmát a megrendelői oldalról néztem. A harmincadik szülinapom után érzékeltem, hogy egy jó állás nem minden, és szívesebben kamatoztatnám a tudásom egy saját cégben. A férjem hasonló cipőben járt, és megalapítottuk a MajorDesign kreatív ügynökséget.  

Magyarként nehéz megszólítani a nemzetközi megrendelőket?

Ahogy azt korábban is említettem, az osztrák piac nagyon speciális. Éppen ezért az első négy évben túlnyomó részt nemzetközi ügyfeleink voltak. Jóllehet Bécsben laktunk, de Hollandiából, Németországból és Chiléből is voltak ügyfeleink. Az áttörést az hozta, amikor a Der Standard nevű osztrák napilapnak készítettünk reklámot. Ezt a reklámot, jóllehet csak tíz másodperc hosszú volt, rengeteg csatornán és moziban játszották, és ennek segítségével egyre inkább elfogadtak és megismertek minket az osztrák piacon is.  

Ki volt a legnagyobb falat?

A legnagyobb falat pont ez a fent említett reklám volt, hiszen egy másik ügynökséggel együtt dolgoztunk rajta és nem csak az ő elvárásaiknak kellett megfelelni, de Ausztria egyik legnagyobb lapkiadójának is. A színek, a ritmus, a sok vékony fekete vonal a világos háttéren mind kihívást jelentettek, hiszen ez volt az első televízió és mozi reklámunk. Mindeközben megszületett a fiunk és vállalkozóként nem tudtam kihagyni két évet, ezért a délelőtti és délutáni séták, alvások alatt rengeteg ügyet tudtam intézni, levelezni a telefonon, beszélni az ügyféllel. Tíz másodpercen több mint három hónapot dolgoztunk.  

Kik a jobb megrendelők, a magyarok vagy a külföldiek?

Magyarországon szerencsére olyan ügyfeleink vannak, akikkel nagyon jó együtt dolgozni. Célunk, hogy az osztrák piacon vessük meg a lábunkat. A magyar partnereinkkel szívesen dolgozunk együtt, de Magyarországon alapvetően nem hirdetjük magunkat. A fizetési határidők tekintetében például igen nagy a különbség, szerencsére nem a mi tapasztalatunk szerint, de ezt látjuk magunk körül.  

Sikertörténetek is biztos vannak…

Április elején kaptunk egy díjat. Ez az ausztriai médiavilág ügynökségei között hét kategóriában rangsorol. A branding és design kategóriában a harmadik helyet értük el, ami számunkra azért nagyon nagy siker, mert nem vagyunk osztrákok és nyolc éve vagyunk egyáltalán vállalkozók. Nem a díj miatt érzem magunkat sikeresnek, hanem amiatt, hogy az életünket a velünk és körülöttünk élő emberekhez igazodva intézzük. Eközben örömöt okoz a munka. Minden nap hálásak vagyunk, hogy együtt lehetünk és hogy a saját vállalkozásunk tart el minket. Én ebben mérem a sikert, nevezetesen, hogy az időmet én osztom be és nem más rendelkezik felette.  

Mit terveztek a jövőben? 

A jövőben ugyanezt tervezzük. Szeretnénk minél szélesebbé tenni a szolgáltatásaink palettáját és idén készítettünk egy AR app-et, amivel a nyomtatott állóképet össze lehet a mozgóképpel kapcsolni és így egy képeslapon, brosúrában vagy akár magazinban, üveg címkén létrejöhet a kiterjesztett valóság élménye. Meggyőződésem, hogy ebbe az irányba megy a jövő és pár év múlva ez egy természetes dolog lesz minden okostelefon felhasználónak. Az innovációt, a technikai és a társadalmi trendeket próbáljuk mikro szinten is követni és az így szerzett rugalmasságunkkal előnyt szerezni a piacon. 

https://www.facebook.com/themajordesign/

https://themajordesign.com/